IEN OUT OF THE SOUND BOX CONCERT 2025

IEN OUT OF THE SOUND BOX CONCERT 2025

Dimecres, 19 de març de 2025
19.00h
Sala Oriol Bohigas – Ateneu Barcelonès
Carrer de la Canuda, 6, Barcelona

La música clàssica nord-americana representa no només una diversitat d’estils sinó una diversitat d’identitats. Els músics d’arreu del món que fan dels Estats Units la seva llar durant el segle XX van gaudir d’una integració única de l’acadèmia i la filosofia amb la composició i la interpretació.

Una de les preguntes menys explícites que s’han explorat repetidament són les diverses relacions que les persones poden tenir amb la música, més que no només la intenció compositiva de l’obra musical.

Aquest programa destaca aquesta varietat d’experiències a través de la veu (literal i figuradament) en contextos humorístics, poètics i virtuosos per celebrar els compositors-intèrprets-filòsofs estatunidencs dels darrers 100 anys.

Programa

Marc Migó: Tres romances

1. Romança amorosa
2. Romança melòdica
3. Romança mística

Sarah Gibson: You are still here for solo violin

Matthew Aucoin: Poem, Op. 1 for solo violin and voice

Michelle Ross: Vignettes

1. Toujours Pour la Première Fois
2. Rolling Wave that Returns

Leonard Bernstein: A Cycle of Five Kid Songs

1. My Name is Barbara
2. Jupiter Has Seven Moon
3. I Hate Music
4. A Big Indian and A Little Indian
5. I’m a Person Too

Charles Ives: Violin Sonata No. 2

1. Autumn
2. In the Barn
3. The Revival

Albert Markov: “Porgy” Rhapsody

Intèrprets

Max Tan, violinista

Tan Max CandidEl violinista taiwanès-nord-americà Max Tan ha estat elogiat com a “eloqüent” pel New York Times, “càlidament rapsòdic” pel Boston Globe i per una “interpretació retòrica que transcendeix els compassos” (Wieniawski Gazette).

Intèrpret i pedagog, ha actuat internacionalment en alguns dels escenaris més venerables del món com a solista amb l’Orquestra de Cambra de Valònia, l’Orquestra de Cambra Amadeus de la Ràdio Polonesa, la Filharmònica de la Vall d’Hudson i l’Orquestra Juilliard, entre d’altres. Les seves actuacions s’han emès a WQXR (Nova York), WFMT (Chicago), WSMR (Sarasota), Musiq3 (Bèlgica), Polish Radio i Radio Poznan (Polònia).

El Dr. Tan, guardonat amb el premi de violí Gershen Cohen 2023, va debutar en un recital al Carnegie Hall amb la pianista Marisa Gupta el 3 d’abril de 2024. Ha destacat en festivals com La Jolla Summerfest, Ravinia, Music@Menlo, YellowBarn, Chelsea Music Festival i Prussia Cala. Ha estrenat obres d’importants compositors en vida a Amèrica del Nord i Àsia, com Sur la corde raide del compositor francès Jean-Frederic Neuberger, Phylogenie del compositor japonès Misato Mochizuki, Night Scenery del compositor xinès Sang Tong i obres de cambra del compositor català Marc Migó. Els seus escrits sobre música han aparegut a The Juilliard Journal de Nova York i L’education musicale a França, així com a Juilliard School Library Manuscript Treasures: By and for Performers publicat per Scala.

La investigació de la tesi del doctor Tan es centra en la procedència d’arranjaments inèdits del Poème de Chausson i d’altres obres notables per a violí, piano i orgue del violinista belga Eugène Ysaÿe, els primers enregistraments dels quals es publicaran en els propers mesos. La seva interpretació d’aquestes obres recentment descobertes han tingut lloc a Nova York i Sarasota, Florida. L’octubre de 2023, va donar una conferència-actuació sobre l’arranjament d’Ysaÿe del Poème de Chausson a la inauguració de la biblioteca de la Tianjin Juilliard School, i també va dictar seminaris sobre la pràctica de la interpretació als estudiants de Tianjin Juilliard i al Conservatori Central de Música de Pequín.

Exalumne de Harvard i actual candidat a doctorant a Juilliard, el Sr. Tan és fundador i director artístic de Soundbox Ventures, un festival per a compositors que va llançar el programa de beques Suncoast Composer, al festival 2024, així com la sèrie Listen Hear Salon Concerts. És concertista de l’Òpera de Filadèlfia i ajudant de la facultat de violí i música de cambra al Juilliard’s Pre-College, a més de mantenir el seu estudi privat. Els seus mentors a Juilliard inclouen Catherine Cho, Donald Weilerstein i Itzhak Perlman.

Paul Rivinius, pianista

Paul Rivinius

El pianista Paul Rivinius, nascut el 1970, va rebre les seves primeres lliçons de piano a l’edat de cinc anys. Gustaf Grosch a Munic, va ser el seu primer professor, i més tard va ser alumne deAlexander Sellier, Walter Blankenheim i Nerine Barrett a la Musikhochschule a Saarbrücken.

Després de graduar-se a l’escola secundària, també va estudiar trompa amb Marie-Luise Neunecker a la Musikhochschule de Frankfurt i va continuar els seus estudis de piano amb Raymund Havenith. El 1994 va ser acceptat a la classe magistral de Gerhard Oppitz a la Musikhochschule de Munic, que va finalizar amb  honors el 1998. Paul Rivinius va ser durant molt de temps membre del Bundesjugendorchester i de l’Orquestra Juvenil Gustav Mahler.

Com a músic de cambra, va guanyar diversos premis amb el Clemente Trio, fundat el 1986, entre altres, en el renovat Concurs de Música ARD a Munic el 1998. Amb el grup “Rising Star” va actual a les deu sales de concerts més importants del món, incloent-hi el Carnegie Hall de Nova York i el Wigmore Hall de Londres.

Paul Rivinius també toca al Rivinius Piano Quartet juntament amb els seus germans Benjamin, Gustav i Siegfried.

Des del 2004, ha estat pianista del Mozart Piano Quartet, que ha guanyat reputació internacional a través d’extenses gires per Amèrica del Nord i del Sud, i per Àsia.

El 2018, el Mozart Piano Quartet va rebre l'”Opus Klassik” per la gravació del Quartet per a Piano de Georg Hendrik Witte per a la MDG Dabringhaus & Grimm.

Paul Rivinius ha format part de nombroses produccions de ràdio i CD amb els violoncel·listes Julian Steckel, Johannes Moser i amb la soprano sueca Camilla Tilling, entre d’altres.

Paul Rivinius va ser professor de música de cambra a l’Acadèmia de Música “Hanns Eisler” de Berlín durant molt anys,  i ara viu a Munic.

Melissa Gregory, mezzo-soprano

MELISSA

La mezzosoprano australiana Melissa Gregory va estudiar a l’RNCM i el Queensland Conservatorium. Va ser artista associada de la Welsh National Opera, i la guanyadora del prestigiós premi Lady Fairfax La Scala Opera, que li ha permès passar part de la temporada 24/25 a La Scala de Milà, on va cobrir els papers de Meg Page a Falstaff i Olga a Eugene Onegin.

L’estiu del 2025 tornarà al Glyndebourne Festival Opera, cobrint el paper de Varvara  a Kàt’ya Kabanová; i a la tardor interpretarà Dorabella  a Cosi fan tutte amb l’Opera Project/Tobacco Factory Theatre al Regne Unit.

Altres compromisos operístics inclouen Cherubino a Le nozze di Figaro (RNCM), Der Komponist i Dryade a Ariadne auf Naxos de R. Strauss (RNCM i LGNOS), Fox Goldenmane a The Cunning Little Vixen de Janáček (RNCM), Orlofsky a Die Flederamus (Lyric Opera Studio Weimar), Hansel a Hänsel und Gretel de Humperdinck, Dritte Dame a Die Zauberflöte de Mozart i Florence Pike a Albert Herring de Britten (Queensland Conservatorium) i Dido a Dido i Eneas de Purcell ( Musica Antiqua Collegii).

En l’àmbit de concert, Melissa recentment va actuar en un recital de finalistes del London Handel Festival al Charterhouse al Barbican. També ha interpretat els solos de mezzosoprano al Requiem de Verdi com a part de la celebració de l’any del 25è aniversari del Noosa Chorale, transmès per ràdio a Austràlia i a l’estranger. Altres aspectes destacats inclouen la 9a Simfonia de Beethoven (QCGU), el Magnificat de J.S. Bach, el Magnificat en C D486 de Schubert, la Missa en C Op.8 de Beethoven i el Requiem de Mozart (Queensland Choir).

A més, Melissa va actuar com a solista en l’estrena de l’aclamada producció de Mozart Airborne d’Opera Queensland en col·laboració amb Expressions Dance Company, nominada a dos premis Helpmann.

Enquire here

Give us a call or fill in the form below and we'll contact you. We endeavor to answer all inquiries within 24 hours on business days.