DUO LATORRE SANDIN

Dimecres, 07 de juny de 2023
19.00h
FUNDACIÓ CIC Auditorium (Vía Augusta, 205 – 08021 Barcelona)(entrada per C/ Vallmajor)

La cançó i música de concert als Estats Units d’Amèrica del Nord al s XIX i primera meitat del XX
L’educació musical a Nova Anglaterra es va donar a través de músics i professors europeus que van emigrar a Amèrica i, per aquesta raó, la influència en els nous compositors, pel que fa a la forma i el llenguatge, té un fort arrelament amb la tradició clàssica europea, una figura molt influent va ser William Billings (1746-1800) nascut a Boston, compositor d’origen autodidacta, que en lloc d’orientar-se pels estils europeus principalment en les melodies per a la composició d’himnes i cants, va donar ús a melodies populars. Als vint-i-tres anys d’edat publica el seu The New England Psalm Singer, edició de summa importància, ja que es tracta ni més ni menys que del primer llibre de música editat no només per un nord-americà, sinó de música totalment local, totalment és a dir el primer llibre de composicions considerades nord-americanes.

A partir de la segona meitat del s XIX, sorgeix el que molts historiadors anomenen “La Segona Escola de Nova Anglaterra”, que bàsicament engloba un grup de compositors que van començar a sobresortir per adaptar el llenguatge clàssic amb inspiració més personal, donant pas a un estil romàntic local, aquest grup va rebre influències de música religiosa i música popular, a aquest grup de compositors de la Segona Escola de Nova Anglaterra, se’ls coneix com els “Sis de Boston”: John Knowles Paine (1839-1906), Arthur Foote (1853-1937), George Chadwick (1854-1931), Edward MacDowell (1861-1908), Horatio Parker (1863-1919) i Amy Beach (1867-1944), de la qual interpretarem una selecció de cançons arranjades per a guitarra.
Altres compositors i compositores contemporanis com Clara Kathleen Rogers (1844-1931), Stephan Masset (1820-1898), Vincent Wallace (1812-1865) i William O. Bateman (1825-1883), seran interpretats en aquest concert donant així una concertada musical per una etapa amb prou feines coneguda.

Duo Latorre Sandin

Mireia Latorre Torres, soprano
Nascuda a Barcelona, obté el Títol Superior de Cant al Conservatori de Música del Liceu i el màster de Lied “Victoria de los Ángeles” a l’ESMUC de Barcelona. Va estudiar la interpretació de la música antiga a l’Accademia di Musica F. Gaffurio de Lodi (Itàlia). Ha rebut classes magistrals dels mestres Marius van Altena, Jennifer Smith, David Thomas, Montserrat Figueres, Emma Kirkby, Evelyn Tubb, Nancy Argenta, Kurt Widmer, etc. A banda de difondre la música de dones compositores, col·labora amb el William Byrd Barcelona Consort amb qui ha enregistrat un CD de música popular catalana arranjada per a consort de violes de gamba. Aquest 2022, ha enregistrat l’obra vocal en català i occità del compositor Déodat de Séverac i de la compositora Blanca Selva.
Ha actuat en diferents festivals de música com Festival de la Ribagorza, XX Clásicos en la frontera, XXXII Setmana de Música Antiga de Mataró, XIV Festival de Música de la Vila de Rialp, I Cicle de Música Històrica i Patrimoni Ars Longa, XV Festival Orgues de Ponent i del Pirineu, VII Cicle d’Orgue La Sènia, 12è San Miguel Mas i Mas Festival, Cicle Sons del Temps de Terrassa, etc. Compagina la interpretació musical amb la docència de llengües estrangeres aplicades al cant al Conservatori Superior de Música de Saragossa.

Raúl Sandin Bañuelos, guitarra clàssica.
Nascut a la Ciutat de Mèxic, comença els seus estudis a l’Escola Nacional Preparatòria amb el professor Juan Manuel Olguín per a després accedir a l’Escola Superior de Música de l’Instituto Nacional de Bellas Artes, on obté el títol de concertista de Guitarra sota la tutela de Mario Beltrán del Río. Va realitzar el Master en Estètica i Creativitat Musical a la Universitat de València així com estudis de Guitarra Flamenca amb Manuel Castella al Taller de Músics de Barcelona.
Ha obtingut diversos premis com el primer lloc de Música de Cambra otorgat pel Centre Cultural Hel·lènic el 2002, l’estímul Artes Por Todas Partes, de l’Institut de Cultura del DF, Premi de Música de Cambra per la UNAM el 1996, i ha estat finalista al Certamen de Joves Músics de Catalunya en 2011. Ha estrenat obres per a guitarra solista i de música de cambra de joves compositors des de l’any 2000 fins al dia d’avui. S`ha presentat en diverses sales de concerts com Casa Golferichs, CC Cotxeres Borrell, CC Sagrada Familia, CC Pere Pruna, Sala Carlos Chávez (Ciutat de Méxic), Biblioteca Nacional de Chile, etc.
Des de l’any 2015 realitza diversos concerts i projectes com l’homenatge als 400 anys del naixement de Francesco Corbetta, el projecte: Tres Segles de compositores en ocasió dels 300 anys del naixement de Teresa Agnesi i 200 de Pauline Viardot. El 2016 va ser convidat a formar part de jurat del Certamen de Guitarra Miquel Llobet a Barcelona. A més de realitzar una activitat constant com a solista i de música de cambra, combina la seva tasca d’intèrpret amb la docència.

Enquire here

Give us a call or fill in the form below and we'll contact you. We endeavor to answer all inquiries within 24 hours on business days.