Presentació

            Volem proposar-vos un viatge… Sí, un viatge…!. Però no d’aquells que acostumem a fer per anar de colònies o de vacances, sinó un viatge que no us l’oferirà cap agència, cap escola, perquè és un viatge  MÀGIC!.

            – Màgic? –us preguntareu- I la resposta és: Sí, màgic. Perquè màgics són els somnis dels infants i els records de la infantesa.

            – I quin mitjà de transport utilitzarem? – direu, incrèduls

            L’avió, el cotxe o el vaixell no ens serveixen. Només són bons per marxar de vacances o d’excursió. Potser el tren… però no un tren qualsevol. Per un viatge extraordinari ens caldrà un tren màgic. Un tren de joguina meravellós, amb una locomotora que fumegi, que rebufi i que grinyoli en travessar els paisatges… un tren que posa música a la seva trajectòria i amenitza el recorregut amb un inesgotable repertori de sons i de històries.

Suite per guitarra i actriu. Op. 61

Música i text de Jaume Torren

Programa

I Comença el viatge. El tren arrenca i s´allunya

II Blancaflor

III Carrusel

IV Tres soldats amb tambors

V El drac trist

VI Capvespre

VII  Un rellotge empipat

VIII Ludwig

IX Cançó de bressol

X La formiga i l´elefant

XI En Patufet

XII Papallones grogues a l’espígol

XIII La nina i la capsa de música

XIV Carnestoltes

XV Final del viatge. El tren torna i s´atura

Biografia

JAUME TORRENT, Guitarra

És el primer compositor a la història de la guitarra que ha desenvolupat un llenguatge polifònic, funcional i orgànic en tonalitats com La bemoll major, Do sostingut major, Mi bemoll major, Fa sostingut menor, etc. (tonalitats que la tradició compositiva de la guitarra ha considerat com inoperants per al desenvolupament del llenguatge guitarrístic).  Amb les 24 Fantasies escrites en totes les tonalitats majors i menors i les 8 Sonates  -la núm. 4 en Lab M i la núm. 5 en Mib M-  Jaume Torrent obre les portes de la guitarra a un món de tonalitats, modulacions i desenvolupaments temàtics mai explorat fins ara, situant-la  -respecte de la ductilitat tonal- a l’alçada de la dels instruments més rics en literatura polifònica. Vladimir Mikulka afirmà: «…aquestes obres per a guitarra circulen per camins compositius que, fins ara, només podíem trobar en la literatura pianística dels grans compositors. L’abast de les troballes que posseeixen constitueixen, pels guitarristes, un dels millors valors del nostre repertori».

És autor de més de 200 obres per a guitarra que inclouen solos de guitarra, música de cambra amb guitarra i concerts per a guitarra, guitarra i violí o guitarra i flauta i orquestra. El seu Concert de Rialp per a guitarra i orquestra simfònica, op.70 està considerat per veus autoritzades del panorama internacional de la guitarra, de la musicologia, de la direcció d’orquestra i de la composició (Ángelo Gilardino, Patricio Mátteri, Henri Jul Hansen, Jordi Cervelló, etc.) com “un dels millors concerts per a guitarra escrits fins al moment, que es presenta com a rival dels grans concerts de compositors de la talla de Joaquín Rodrigo, Heitor Villa-Lobos, Leo Brouwer o Lalo Schifrin, entre d’altres”.

La seva presència com a concertista en els escenaris internacionals és permanent i ha actuat com a solista de prestigioses orquestres europees i americanes -Orquestra Simfònica de París, de Cambra d’Israel, Simfònica de la RAI, Dresdner Philharmonie, Filharmònica Nacional d’Ucraïna, de la RTV Espanyola, Bilkent Symphony, de la Ràdio Búlgara, de la RTV de Luxemburg, American Wind Symphony, Symphony Orchesta of Bursa, Westcoast Shymphony, Simfònica de València, etc.

El 2004 va ser guardonat amb el Premi Golden Fortune d’Ucraïna en reconeixement a la qualitat i popularitat de la seva trajectòria. Al març del 2012 va actuar com a solista de 4 dels seus concerts per a guitarra i orquestra en el marc del Festival Internacional  “Prospectives XXIIè siècle” celebrat a França, sent la primera vegada en la història que un compositor guitarrista interpreta 4 concerts propis en una sola programació. A l’octubre del mateix any, va gravar el seu concert per a guitarra i orquestra simfònica “Concert de Rialp” amb la Polish Baltic Philharmonic dirigida per Ernst van Tiel. El Novembre de 2015, el guitarrista Mauricio Díaz li estrenà el cinquè concert per a guitarra i orquestra “Concerto da Vinci” amb l’Orquestra Filharmònica del Estat de Querétaro (Mèxic) sota la direcció de José Guadalupe Flores i el desembre del mateix any, l’Orquestra Camerata de Sant Cugat, sota la direcció de Xavier Baulíes, li estrenà la Cantata per a orquestra i cors “Prec eixut de Nadal” amb textos de Narcís Comadira.

 

INÉS MORALEDA, Mezzo-soprano i recitadora

Nascuda a Barcelona, Inés Moraleda i Barberà, Mezzosoprano i actriu de doblatge, començà de ben petita la seva formació musical, tot seguint la tradició familiar.

Estudià Flauta travessera i Cant al Conservatori Superior Municipal de Barcelona i cursà el Master d´Òpera a la Royal Scottish Academy of Music & Drama de Glasgow, becada pel British Council i el Gran Teatre del Liceu.

Debutà amb Charlotte de Werther a Alemanya, al Schloss Rheinsberg Sommer Festival.

Posteriorment, s´incorporà al ensemble del Tiroler Landestheater de Innsbruck sota la direcció artística de Brigitte Fassbaender i la temporada següent formà part de la companyia del també austríac Theater Graz.

Debutà Carmen a Alemanya, al Schloss Weikersheim Sommer Festival, rol que ha interpretat molt recentment amb la Orquesta del Reino de Aragón i al Palau de la Música Catalana.

Col.laboradora habitual del Gran Teatre del Liceu, ha participat en nombroses produccions i Recitals. Intèrpret entusiasta de Lied i Oratori, forma duo amb el pianista Josep Surinyac, amb un

ampli repertori. Paralel.lament, és actriu de doblatge i locutora amb un llarg i fructífer recorregut.

Al ja llunyà 1992, va ser escollida per Walt Disney per a interpretar diàlegs i cançons del personatge de Bella en la Banda Sonora Original de “La Bella y la Bestia”, en el que fou el primer llargmetratge animat de la factoria Disney doblat a Espanya. Des d´aleshores, és actriu de doblatge i locutora profesional de gran versatilitat, abarcant desde documentals a publicitat, llargmetratges, sèries i contes infantils, etc.